Wednesday, December 9, 2009
GS Noord-Holland besluit dat gejaagd mag gaan worden op damherten in Amsterdamse Waterleidingduinen
Bond wil jacht op herten in duinen
Gedeputeerde Jaap Bond die nog één keer wethouder Maarten van Poelgeest wil bewegen tot het ondernemen van actie. Het is de vraag of de GroenLinkswethouder zal instemmen met het afschieten van damherten.
09-12-2009 RTV Noord-Holland
AMSTERDAM Gedeputeerde Staten van Noord-Holand hebben besloten dat er gejaagd gaat worden op de damherten in de Amsterdamse Waterleidingduinen.
Eigenlijk gaat de gemeente Amsterdam over deze duinen maar de gemeenteraad heeft tot nu toe nooit willen ingrijpen in de groeiende populatie van damherten die inmiddels ruim 1000 dieren groot is.
Steeds vaker eten de herten uit tuinen en van landbouwgewassen in de omgeving. Als Amsterdam niet voor het kerstreces met een oplossing komt, volgt er een provinciale aanwijzing die de gemeente Amsterdam bestuurlijk buiten spel zet.
(Bron: http://www.rtvnh.nl/)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment